tisdag 13 december 2011

Jurassic Park poster

Kvällens bildlektion gick ut på att göra en poster till en film el. dyl. som vi tyckte om. Jag valde Jurassic Park, dels för att jag gillar den och dels för att jag ville ha en lite roligare film att göra poster till. Med roligt menar jag inte bara personer utan lite figurer eller djur i.

Det var sjukt längesen jag satt och gjorde något liknande i Photoshop. Säkert flera år. Lektionen tog slut kvart i nio, men jag tyckte det var så skoj att jag fortsatte pilla med det hemma. Nu tycker jag att jag är hyfsat klar. Finns alltid grejer man kan pilla mer på, men det gäller ju att inte överarbeta. Kommer fortsätta att rita grejer i Photoshop på liknande sätt i fortsättningen. Det var skoj! Skulle vilja lära mig lite tips om färgläggningen etc, men det finns det säkert tutorials nånstanns att följa.

PS. Jag har inte gjort loggan.

Klicka på bilden för att se större format.

Inga kommentarer: