tisdag 9 augusti 2011

Ragga lift på systemet

Jag och mitt hjärta har åkt till Jämtland på semester :) Efter många mil med tåg kom vi äntligen fram till vårt delmål. Vi var dock tvungna att vänta där tre timmar på att Ica skulle öppna kl 9 och sen ytterligare en timme på att systemet skulle öppna. Det var kallt! Värmde mig på en stackars kopp kaffe vi köpte på macken som öppnade kl 7.

Bussen som skulle ta oss till vårt slutmål går två gånger om dagen och vi skulle behöva vänta i sex timmar till på nästa tur. Seeegt! Så då jag va inne på systemet frågade jag efter nummer till taxi, men icke. Det finns inga taxibilar där. Kassörskan frågade dock killen bakom mig i kön om inte han kunde köra oss och det kunde han mot ersättning för lite pengar till soppa :)

Så nu har vi varit framme några timmar och har hunnit slappa, se film, äta och läsa bok. Livet känns riktigt gött :) <3

1 kommentar:

Loriel sa...

Jag har också liftat i sommar! Men i Danmark =)