tisdag 21 juni 2011

Imorgon kan ju iaf bara gå bättre

Efter en underbar måndag med mys, filosofiering, måndagssnaps, god mat och fläderblomsplockning med söta Cilla så trodde jag att veckan skulle fortsätta i samma goa stil. Detta var dock ett misstag upptäckte jag då jag idag fick kedjehopp på väg till Wettergrens för ett litet jobbärende. Som tur var så fanns en cykelverkstad en lite bit bort... tänkte jag. Men ack, nej de ville ha kvar min cykel i flera timmar och pilla med den. Fy tänkte jag och bestämde mig för att gå den sista "lilla" biten. 

På grund av att cykeln inte mådde vidare bra, så var jag tvungen att gå hem. Det tog en timme att ta sig till cykelverkstaden. På vägen försökte jag mig på lite "smile therapy", dvs le utan att man är glad för att bli glad. Det lyckades en stund iaf. Hursomhelst efter att jag lämnat in cykeln på cykelverkstaden nära mig som bytte mina däck förra året + var jättetrevliga så skulle jag förbi ICA en sväng och köpa citronsyra. Glömde dumt nog av att köpa det igår då jag köpte socker och citroner. ICA hade dock slut på citronsyra. Crap! Tog en sväng förbi Lidl. Crap! Ingen citronsyra och ömmande fötter och ingen cykel att cykla till mataffären längre bort. Skit... Jag som tänkt göra den goa saften ikväll.

Fick en snilleblixt och ringde Karin. Karin hade lyckligtvis citronsyra och jag kilade över till henne och kidnappade. Karin får dagens ros för att hon rädda min safttillverkningskväll! 

Dagens ros (fläderblomma) går till Karin! Bildkälla: www.hd.se.

1 kommentar:

Loriel sa...

En fläderblomma räcker ju inte till saft! Kan jag inte få 30 st? ;)