onsdag 29 februari 2012

Otrolig händelse

I måndags var jag med om en sjuk grej. Jag skulle träffa tre vänner jag inte träffat på länge och så skulle då fira en utav dem som fyllt år. Presenterna hade jag hand om och eftersom jag trodde jag skulle sitta och plugga hela dagen med Monkii så tog jag med presenterna i en tygkasse. Jag hoppade på bussen med ryggsäck och kasse, men hoppade av bussen med endast ryggsäck. Crap! Blev inte alls glad över det, men kunde inte göra så mycket för stunden utan mötte upp Monkii och pluggade i ett par timmar. Vi blev klara oväntat tidigt så jag tänkte ta en tidigare buss hem. På väg till bussen insåg jag att jag hade lagt mina hemnycklar i tygkassen. Double crap! ... Hursomhelst så sprang jag till bussen för att hinna med och så pratade jag lite med busschauffören.

- Vad ska man göra om man tappat sin kasse på bussen?
- Vilken färg är den?
- Den är väldigt färgglad.
- Då kan du få med dig den direkt *plockar fram tygkassen ur en gömma vid ratten*

Gissa hur glad jag blev! Helt otroligt!

Camilla sa åt mig att köpa en lott, vilket jag gjorde och vann 50 kr.

Vissa dagar har man riktigt flyt...

Inga kommentarer: